- Interviu cu Gheorghe Seculici, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Arad
Gheorghe Seculici, este unul dintre oamenii de succes ai Aradului, fiind apreciat pe toate palierele profesionale pe care acesta activează. Și-a început cariera de arhitect, absolvind Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București, dar s-a remarcat și ca un politician echilibrat și carismatic. A condus organizația PD-L Arad timp de 15 ani, iar meritele pe plan local i-au fost recunoscute la București, devenind vicepremier al României în anul 2005. Câțiva ani mai târziu, Gheorghe Seculici și-a asumat un rol important în viața comunității: cel de a conduce Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a județului Arad. Despre activitatea sa în cadrul acestei instituții, ne-a vorbit într-un interviu acordat în exclusivitate revistei noastre.
Diana M.C.: Domnule Seculici, vă mulțumesc foarte mult că ne-ați primit aici, în biroul d-voastră. Profit de acest moment să vă întreb cum ați găsit instituția atunci când ați preluat conducerea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Arad și care a fost strategia managerială cu care ați pornit la acest drum?
Gheorghe Seculici: Anul 2013 a fost un an marcat de evenimente importante și de schimbări pentru Camera de Comerț din Arad. Am pornit optimist și cu dorința de a continua relansarea CCIA Arad și de a dezvolta serviciile oferite de instituție, printr-o activitate transparentă și în beneficiul mediului de afaceri arădean.
În anul 2013 au avut loc lucrări de amploare, printre care se numără modernizarea și renovarea Complexului Expo Arad, dar și a clădirii de pe strada Cloșca, clădire aflată în patrimoniul instituției. Dar printre cele mai importante realizări se numără restaurarea muncii în echipă în cadrul instituției. Echipa CCIA Arad a reușit să își canalizeze forțele pentru a reactiva toate activitățile și serviciile oferite membrilor și agenților economici, dar și să dea dovadă de profesionalism în acțiunile și activitățile desfășurate pe parcursul anilor.
Diana M.C.: Care sunt raporturile cu agenții economici? Tradiția ca eforturile acestora să fie premiate, iată că merge mai departe, an de an prin Topul Firmelor, evenimentul cu cea mai mare anvergură pentru mediul economic arădean. Am văzut că încercați să îi țineți aproape prin misiuni economice și întâlniri pe teme de specialitate la sediul Camerei.
Gheorghe Seculici: Camera de Comerț desfășoară o serie de manifestări care au drept scop sprijinirea și reprezentarea cât mai corectă a mediului economic arădean. Vorbesc despre expoziții, misiuni economice și deplasări în străinătate, organizare de seminarii, forumuri și brokeraje internaționale.
Topul Firmelor este un eveniment simbol al mediului de afaceri arădean și mă bucur că an de an avem ocazia să premiem și să recunoaștem performanțele agenților economici. Este o mândrie a noastră și a administrației locale să avem o comunitate de afaceri puternică și recunoscută.
Diana M.C.: Activitatea expozițională este foarte bună, în această perioadă. Cum a fost primit de către arădeni târgul Primăverii și care este următorul eveniment pe care Expo Arad îl va găzdui?
Gheorghe Seculici: Anul acesta Târgul Primăverii a avut la bază o abordare nouă și un concept inedit, adresându-se unui public mai tânăr. Am venit în întâmpinarea vizitatorilor cu o ofertă complexă, cu o serie de servicii și activități atât pentru cei mari, cât și pentru cei mici. În anul în care România sărbătorește Centenarul organizăm în perioada 17-20 mai, printr-un parteneriat cu CJ Arad și PMA, Târgul Economiei Arădene, pentru promovarea produselor, pentru a demonstra că Aradul continuă să fie un motor eficient al schimbării în bine, la scară europeană.
Diana M.C.: În paralel cu activitatea expozițională, aici la sediul Camerei de Comerț, se desfășoară o serie de cursuri de specialitate, pentru arădeni. Care sunt cele mai solicitate și care sunt cele mai interesante din punct de vedere profesional, în viitor?
Gheorghe Seculici: Activitatea de formare profesională este un instrument eficient de adaptare a forței de muncă la cerințele pieței, în contextul în care sfera profesională evoluează rapid și este într-o continuă schimbare. Oferta de cursuri organizate de CCIA Arad este una diversificată. Anul trecut Camera de Comerț din Arad, prin Centrul de Formare Profesională, a organizat 26 de cursuri la care au participat 438 de persoane.
În contextul noilor reglementări europene cu privire la protecția datelor personale am venit în întâmpinarea companiilor și instituțiilor publice cu un pachet atractiv pentru cursul GDPR, care s-a bucurat și se bucură în continuare de un interes crescut, ajungând, în luna iunie, la a V-a serie de cursanți în cele trei luni de la demarare.
Diana M.C.: Aș dori să revenim la activitatea dumneavoastră, din cadrul Camerei, pentru că încercăm în interviurile Revistei Forum Imobiliare și o abordare mai personală, care nu le este accesibilă arădenilor din celelalte surse de informare media. Vreau să vă adresez câteva întrebări legate de biroul unde vă desfășurați activitatea. L-ați preluat așa cum se vede în aceste imagini sau ați adus o amprentă personală, încăperii de lucru?
Gheorghe Seculici: Prin natura meseriei mi-a plăcut întotdeauna să-mi las amprenta asupra locului unde-mi desfășor activitatea, adică ceea ce vedeți acum.
Diana M.C.: Cum ați ale mobilierul? Văd că totul a fost alex în tonuri calde, care să dea impresia unui spațiu primitor și în același timp elegant.
Gheorghe Seculici: Culorile calde sunt potrivite spațiilor destinate socializării și interacțiunii. De la bun început am gândit un spațiu rafinat dar familiar prin detalii de finisaj, care să aducă senzație de confort dar și o notă puțin mai oficială.
Diana M.C.: Ați apelat la ajutorul unui specialist, sau ați gândit chiar dumneavoastră aranjarea spațiului de lucru?
Gheorghe Seculici: Am avut plăcerea și libertatea de a-mi da drumul imaginației, cu gândul că las un lucru bun celor ce vor veni la Cameră.
Diana M.C.: Care sunt planurile pentru viitor ale Instituției? Pe care dintre palierele acestei instituții veți insista în perioada care vine?
Gheorghe Seculici: Pentru anul 2018 ne-am propus creșterea și dezvoltarea evenimentelor existente și finalizarea autorizării PSI a pavilioanelor expoziționale. Doresc mult să avem o activitate intensă în toate domeniile în care suntem implicați, dar și să dezvoltăm activitățile camerale la un standard european.
La nivelul Camerei trebuie să ai o activitate de creație permanentă, să menținem orizontul larg deschis pentru a face față provocărilor.
Diana M.C.: Iar la final, vă rugăm să adresați un cuvânt de salut, revistei noastre.
Gheorghe Seculici: Succes și la cât mai multe ediții!
Realizator, Diana Mariș Costea
#RevistaForumImobiliare